בחזרה אל הילדות

שלשום היתה לי שיחה עם אבא שלי על ג'אז, ובעיקר על אבישי כהן. השיחה התגלגלה להרכב Oregon האמריקאי, שחבריו מנגנים בעיקר ג'אז עולמי, ונזכרתי כשכשהייתי קטן, לא יכלתי להרדם בלי לשמוע במיטה מוזיקה קלאסית כגון רוול, בטהובן, באך אוו את אלבומם moon and mind. למעשה, כל לילה נרדמתי עם היצירות הללו. אך מאז אותם שנות ילדות צעירות כבר שנים לא שמעתי את האלבום הזה, או כל יצירה אחרת של Oregon.

אז נכנסתי ל- GrooveShark באינטרנט ושמעתי את האלבום. האיחוד היה מרגש. יש לי זכרונות רבים מן האלבום הזה. למשל, אני זוכר שהשיר I remember me מתוכו הפחיד אותי, אבל אני חושב שלמרות זאת אהבתי אותו. עוד אני זוכר שבשיעור הנגינה הראשון שלי (למדתי אצל מורה למוזיקה קלאסית) היא ביקשה ממנה להגיד לה איזה שיר אני רוצה שהיא תנגן לי, ועניתי לה שאני רוצה את Oregon, למרבה מבוכתך.

אז הנה שיר מתוכו, למעשה השיר הכי ידוע באלבום:

בקיצור ולעניין, אני ממליץ בחום לשמוע את האלבום הזה, כי הוא פשוט מדהים. הוא משלב בתוכו מוטיבים מכל זוגי המוזיקה בכל רחבי העולם. אולי זה לא האלבום הכי טוב שתשמעו, ואני סתם מתרגש ממנו בכיוון שהוא שהוא מעלה בי זיכרונות נעימים, אך בכל מקרה זהוא אלבום נחמד מאוד, עם מנגינות שקטות ונעימות. הוא מתאים במיוחד לליל חורף קר, בעת שכיבה במיטה מתחת למצעים החמים, כשרק צליל החצוצרה מהדהד בין הצלילים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

